Ofte stillede spørgsmål
Alle spørgsmål og svar herunder vedrører Forbundne tjenester gennem NissanConnects system samt NissanConnect Services-appen.
Konto
Tilmelding og oprettelse af konto
Hvordan opretter jeg en brugerkonto gennem NissanConnect-appen?
Du kan oprette en brugerkonto direkte i NissanConnect Services-appen.
Download appen fra App Store eller Google Play. Du vil blive ført gennem trinnene til oprettelse af en konto.
Hvad kan jeg gøre, hvis jeg ikke kan oprette en brugerkonto?
Følg venligst kontrolpunkterne herunder, hvis du støder på problemer ved tilmelding:
- Har du allerede oprettet en brugerkonto til NissanConnect Services? Hvis det er tilfældet, kan du ikke tilmelde dig igen med den samme e-mailadresse. Klik bare på “Glemt adgangskode?” -knappen for at få en ny adgangskode og logge ind igen.
- Er din e-mailadresse stavet korrekt? (Tjek for eventuelle mellemrum eller manglende bogstaver).
- Er alle felter udfyldt fuldstændigt?
- Er din adgangskode korrekt?
Hvorfor accepteres min bils stelnummer / ID ikke?
Kontrollér venligst, om bogstaverne i det indtastede stelnummer er store/små, og at tegnet “0” (tallet) ikke er indtastet i stedet for “O” (bogstavet) eller omvendt.
Sørg også for, at der ikke er nogle mellemrum eller symboler, da de ikke vil blive genkendt.
Hvor kan jeg finde hjælp / vejledning til at bruge NissanConnect Services?
For yderligere information om forbundne tjenester henviser vi til:
- Startvejledningen, du skulle have modtaget sammen med din bil.
- Du henvises til følgende hjemmeside for generel information om NissanConnect Services.
Hvordan aktiverer jeg tjenesten?
For at aktivere tjenesten skal du parre din bil med din NissanConnect Services-app på din smartphone.
- Først bedes du installere NissanConnect Services-appen på din smartphone og tilmelde dig og oprette en konto.
- Du vil derefter skulle indtaste din bils stelnummer.
Når du har indtastet stelnummeret, skal du tænde systemet til oplysning og underholdning og på startsiden vælge:
- Info >
- NissanConnect Services >
- Informationskanaler >
- Kontooplysninger >
- Kode til bil-parring.
Indtast venligst denne kode i din smartphone-app. Så snart du har gjort det, er du klar.
Jeg har ikke modtaget e-mail med bekræftelse. Hvad kan jeg gøre?
Bekræftelsesbeskeden bør ligge i din indbakke inden for få minutter efter oprettelse af kontoen.
Sørg for, at e-mailadressen er indtastet korrekt.
Hvis den ikke ligger i din indbakke, så tjek dine øvrige foldere (fx spam-mappen).
Hvis dette ikke hjælper, bedes du kontakte vores kundeservice på +45 7014 0147 eller følge dette link for at indsende en formular eller live chat kundeservice.
Hvad skal jeg gøre, hvis tilmeldingsprocessen ikke virker?
Følg venligst disse nyttige kontrolpunkter, hvis du støder på problemer ved tilmelding.
- Er der allerede oprettet en brugerkonto til NissanConnect? Hvis det er tilfældet, kan du ikke tilmelde dig igen med den samme e-mailadresse. Klik bare på “Glemt adgangskode?”-knappen for at få en ny adgangskode og logge ind igen.
- Er din e-mailadresse stavet rigtigt? Kontrollér, om der er mellemrum eller store/små bogstaver, da konto-ID skal være skrevet ens.
- Er alle felter udfyldt fuldstændigt?
- Er din adgangskode korrekt?
Hvis dette ikke hjælper, bedes du kontakte vores kundeservice på +45 7014 0147 eller følge dette link for at indsende en formular eller live chat kundeservice.
Skal jeg sidde i min bil for at aktivere disse tjenester?
Ja, du skal være i din bil for at afslutte parringen.
Hvor finder jeg min “parringskode”?
Din “parringskode” finder du ved at tænde dit NissanConnect system og fra startsiden vælge;
- Info >
- NissanConnect Services >
- Informationskanaler >
- Kontooplysninger >
- Kode til bil-parring.
Min “parringskode” kommer ikke frem, så hvad kan jeg gøre?
Hvis mappen “Kontooplysninger” ikke er synlig i din bil, skal du “Opdatere kanallisten”.
For at gøre dette bedes du følge stien i dit navigationssystem:
- Indstillinger >
- NissanConnect Services >
- Informationskanal >
- Redigér kanalliste >
- Opdatér kanalliste >
- Ja.
Din “parringskode” bør nu dukke op.
GENNEM MIT SYSTEM TIL OPLYSNING OG UNDERHOLDING To: DIREKTE PÅ MIT NISSANCONNECT SYSTEM?
Nej, det er desværre ikke muligt.
Jeg får hele tiden en fejlbesked, når jeg prøver at tilmelde mig. Hvorfor?
Måske er din e-mailadresse allerede i brug på en NissanConnect Services-konto. Ellers kontakt venligst kundeservice på telefon +45 7014 0147.
Hvor længe vil tilmeldingsprocessen tage?
Tilmelding og parring bør ikke tage længere end 15 minutter.
Skal jeg forbinde til Bluetooth for at tilmelde mig?
Du behøver ikke at forbinde til Bluetooth for at tilmelde din bil.
For at tilmelde og parre din bil skal du:
- Have din smartphone med god mobildækning.
- Sidde inde i din bil og sørge for, at din bil står et sted med godt signal.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke modtager en bekræftelse per e-mail?
Bekræftelsesbeskeden bør ligge i din indbakke inden for få minutter efter oprettelse af kontoen.
Sørg for, at e-mailadressen er indtastet korrekt.
Hvis den ikke ligger i din indbakke, så tjek dine øvrige foldere (fx spam-mappen).
Hvis dette ikke hjælper, bedes du kontakte vores kundeservice på +45 7014 0147 eller følge dette link for at indsende en formular eller live chat kundeservice.
Vil mit login til You+Nissan virke i appen?
Din You+Nissan-konto er ikke kompatibel med NissanConnect Services-appen. Sørg for at oprette en konto direkte i appen, så du kan bruge de forbundne tjenester.
Aktivering af tjenesterne
Hvor længe skal jeg vente, før mine tjenester aktiveres?
Det kan tage op til 24 timer, før dine tjenester er aktiveret. Sørg for, din bil står et sted med godt netværk, og at du genindlæser din app. Du kan også fjerne din app fra Opgavelisten (Task Manager) og derpå åbne den igen.
Hvor finder jeg vilkår og betingelser for min kontrakt?
Hvis du allerede bruger vores tjenester, er vilkår og betingelser blevet sendt til dig via e-mail efter tilmeldingsprocessen. Sørg for at tjekke din e-mail for at læse vilkår og betingelser.
Hvis du har adgang til appen på din smartphone, kan du bladre igennem din profil og klikke på “Vilkår og betingelser” under afsnittet “Om”.
Jeg har købt en brugt Nissan. Hvordan kan jeg aktivere tjenesterne?
Hvis du har købt en brugt Nissan, skal du kontrollere, om din bil er kompatibel med NissanConnect Services. I så fald kan du følge sammen parringsproces som for en ny bil. Du henvises til denne side for detaljerede trin.
Hvis du stadig oplever fejl, er din bil sandsynligvis stadig parret med kontoen tilhørende den tidligere ejer af bilen. Venligst kontakt kundeservice for hjælp på telefonnummer: +45 7014 0147.
Jeg har købt en brugt Nissan og kan ikke aktivere mine tjenester. Jeg får fejlbeskeder.
Hvis du stadig oplever fejl, er din bil sandsynligvis stadig parret med kontoen tilhørende den tidligere ejer af bilen. Venligst kontakt kundeservice for hjælp på telefonnummer: +45 7014 0147.
Tilføje en bil
Hvordan tilføjer jeg min bil til min NissanConnect Services-app?
Du kan tilføje din Nissan til NissanConnect Services i to trin:
- Indtast dit stelnummer (VIN). Dit stelnummer finder du på registreringspapirerne, garantibogen eller din bils instrumentbræt.
- Indtast “parringskoden” ved at gå til:
- Info >
- NissanConnect Services >
- Informationskanaler >
- Kontooplysninger >
- Kode til bil-parring.
Hvor mange biler kan jeg tilføje i min NissanConnect-app?
Du kan tilføje et ubegrænset antal biler til din NissanConnect Services-app.
Hvordan skifter jeg mellem bilerne, hvis jeg har mere end én i min NissanConnect-app?
Du kan skifte mellem bilerne fra startsiden i din NissanConnect Services.
I øverste venstre side af appen klikker du på bilens navn (fx JUKE, LEAF, NAVARA osv.). En liste med alle de biler, du aktuelt har i din konto, vil dukke op.
Hvordan fjerner jeg en bil?
Du kan fjerne din Nissan fra din app ved at gå igennem din profil, klikke på den bil, du ønsker at deaktivere og derpå klikke på knappen “Fjern denne bil fra appen” .
Deaktivering af tjenester
Hvilke tjenester kan jeg deaktivere og hvordan?
Du kan deaktivere din forbundne tjenester ved at gå til din profil-siden, vælge navnet på den bil, du vil deaktivere og afslutningsvist trykke på “Deaktiver”.
Bemærk, at du ikke kan deaktivere funktioner enkeltvis. Bruger du denne funktion deaktiveres alle NissanConnect-funktioner.
Hvordan ved jeg, om en tjeneste er deaktiveret?
For at bekræfte, at din bil er blevet deaktiveret korrekt, vil du på din apps startside kunne se, at der ingen informationer er.
Hvis information om din Nissan stadig dukker op (triptæller, låse-status osv.), er din bil stadig aktiveret.
Hvis du ikke kan deaktivere bilen, bedes du kontakte kundeservice på telefonnummer: +45 7014 0147.
Jeg har købt en brugt Nissan. Skal jeg deaktivere tjenesterne, eller sker dette automatisk?
Hvis du har købt en brugt Nissan, har den tidligere ejer sandsynligvis fjernet bilen fra deres app.
For at kontrollere det skal du tilføje bilen ved at følge de 6 trin til aktivering, som du finder her. Hvis der opstår et problem, bedes du kontakte kundeservice
på telefonnummer: +45 7014 0147.
Er det muligt at genaktivere tjenester, når de er blevet deaktiveret?
Det er muligt at genaktivere tjenester, selv efter de er blevet deaktiveret.
Hvis du ikke har en konto: Du skal følge tilmeldingsprocessen i 6 trin for at parre din bil med din konto.
Hvis du allerede har en konto: Du kan genaktivere, når du er logget ind på din konto.
Jeg vil gerne midlertidigt deaktivere funktionen til dataoverførsel. Er det muligt?
Du kan altid vælge at stoppe deling af data.
Hver gang bilen startes, vil bilen bede føreren om at tillade deling af data. Afvis blot deling af data, og dine data vil ikke blive delt med din NissanConnect Services-app.
Du kan også når som helst stoppe deling af data på din NissanConnect system. Gør følgende:
- Indstillinger >
- NissanConnect Services >
- Privat tilstand>
- Tænd privat tilstand.
Dette vil nu forhindre din NissanConnect-app i at modtage data.
GENERELT
Generelt
Den information, der vises ud for min bil på min personlige startside i NissanConnect Services-appen er ikke opdateret, eller der vises ingen information overhovedet. Hvorfor?
Din bil skal have en god internetforbindelse for at kunne sende information til din NissanConnect Services-app.
Sørg for, at din bil er i et område med god netværksdækning og swipe nedad i appen for at genindlæse din startside og få vist den senest modtagede information.
Jeg vil gerne sælge min bil. Hvordan sletter jeg mine data?
Du kan rydde alle data direkte fra appen:
- Klik på profil-knappen på startsiden.
- Klik på bilen (fx JUKE, LEAF osv.).
- Bladr ned på siden og klik på “Fjern data om bilen”.
Når du bekræfter, vil al historisk data om din bil blive fjernet. Dette omfatter emner såsom tidligere destinationer, forudindstillede radiostationer osv.
Sørg for at deaktivere dine tjenester ved at trykke på Deaktiver, og fjern derefter forbindelsen mellem din bil og appen.
PÅ HVILKE SMARTPHONES KAN NISSANCONNECT-APPEN BRUGES?
NissanConnect Services-appen er kompatibel med de fleste iOS- og Android-smartphones:
- Enhver iPhone, iPad eller iPod Touch med iOS 11.0 eller nyere.
- Enhver Android-enhed med Android 4.3 og nyere.
Sørg for, at din enhed har den nyeste softwareopdatering, før du downloader NissanConnect Services-appen.
HVORDAN NULSTILLER JEG MIN BILS NISSANCONNECT SYSTEM TIL FABRIKSINDSTILLINGERNE?
For at nulstille din bil til fabriksindstillingerne skal du klikke på:
- Indstillinger >
- Flere indstillinger >
- Nulstil.
Hvad er kravene til brug af NissanConnect Services?
For at bruge NissanConnect Services-appen skal din bil være udstyret med en kompatibel hoved-enhed. Vi henviser til din manual eller din forhandler for at finde ud af, om din hoved-enhed er kompatibel.
I HVILKE LANDE KAN JEG BRUGE NISSANCONNECT SERVICES?
NissanConnect Services er tilgængelig i følgende lande: Tyskland, Schweiz, Tjekkiet, Storbritannien, Portugal, Spanien, Irland, Italien, Belgien, Frankrig, Luxembourg, Holland, Ungarn, Polen, Slovakiet, Østrig, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Letland, Litauen, Norge, Sverige, Rusland, Albanien, Bosnien-Hercegovina, Bulgarien, Kroatien, Grækenland, Island, Makedonien, Malta, Moldavien, Montenegro, Rumænien, Serbien, Slovenien.
Findes NissanConnect Services i alle modeller?
For at bruge NissanConnect Services-appen skal din bil være udstyret med en kompatibel hoved-enhed. Vi henviser til din manual eller din forhandler for at finde ud af, om din hoved-enhed er kompatibel.
Jeg kan ikke bruge mine tjenester. Hvorfor?
Et af de mest almindelige problemer er dårligt signal – det skyldes, at NissanConnect-appen kræver en stabil internetforbindelse for at virke.
Du kører evt. gennem et område, hvor din mobiltelefonudbyder ikke har et stærkt datasignal. Hvis signalet er dårligt, kan du miste forbindelsen til internettet, og nogle NissanConnect-apps vil på grund af det ikke fungere ordentligt.
Skal jeg oprette en brugerkonto for at bruge NissanConnect-appen?
Ja, for at bruge NissanConnect Services-appen skal du oprette en konto.
Du kan oprette en konto direkte i appen.
NissanConnect Services-app
Hvor kan jeg downloade appen?
NissanConnect Services-appen kan downloades fra App Store.
Du kan følge dette ‘link til appen’ for at komme direkte til din app.
Hvilke oplysninger skal jeg have for at oprette en konto?
For at oprette en konto skal du bare bruge dit navn, e-mailadresse og bopælsland. Du vil derpå blive bedt om at verificere din e-mailadresse ved bare at klikke på et link, som vi sender direkte til din indbakke.
Hvor længe vil det tage, før jeg kan bruge appen?
Det bør ikke tage mere end 10 minutter at downloade NissanConnect Services-appen og oprette en konto, afhængig af hvilken download-hastighed, du har til rådighed.
Når du har parret din bil, kan tjenesterne tage op til 24 timer om at aktivere fuldstændigt. Sørg for, at din bil bliver i et område med god netværksdækning.
Mit brugernavn og adgangskode accepteres ikke i appen – hvad kan jeg gøre?
TJEK DIN E-MAIL OG ADGANGSKODE
Dobbelt-tjek, at du bruger det rigtige brugernavn og adgangskode. Hvis de staves forkert, vil du få en fejlbesked.
KONTROLLÉR DIN INTERNETFORBINDELSE
Sørg for, at din enhed har god internetforbindelse. Prøv også at forbinde til et wi-fi-netværk, hvis du har et svagt mobilinternet.
NULSTIL DIN ADGANGSKODE
Prøv at nulstille din adgangskode ved at klikke på knappen “Glemt adgangskode”.
Hvorfor kan jeg ikke logge ind i NissanConnect-appen?
Først og fremmest skal du kontrollere din wi-fi- eller data-forbindelse, da du skal være på internettet for at appen virker.
Sørg også for at kontrollere, at du har gennemført tilmeldingen helt, da dette kan forhindre dig i at logge ind.
Hvilke informationer skal jeg bruge til at aktivere NissanConnect Services?
Når du har oprettet en konto, skal du bare bruge dit stelnummer og være inde i bilen for at få “parringskoden”.
Hvilken software-version til Android- / Apple-telefoner kræves som minimum for at appen kan virke korrekt?
NissanConnect Services virker med:
- Enhver iPhone, iPad eller iPod Touch med iOS 11.0 eller nyere.
- Enhver Android-enhed med Android 4.3 og nyere.
Visse af funktionerne i appen dukker ikke op og kan ikke bruges. Hvorfor, og hvad kan jeg gøre?
Når du har parret din bil, kan tjenesterne tage op til 24 timer om at aktivere fuldstændigt. Sørg for, at din bil bliver i et område med god netværksdækning.
Når jeg har indtastet “parringskoden” og accepteret vilkår og betingelser, kan jeg ikke tilføje min bil for at afslutte processen. Hvad kan jeg gøre for at løse dette problem?
Hvis du har problemer med at tilføje din bil til din app:
- Sørg for, at du har fulgt de 6 trin i parringen.
- Dobbelt-tjek, at du ikke har skrevet dit stelnummer forkert.
- Sørg for, at din bil står et sted med god dækning.
Hvis problemet fortsætter, bedes du kontakte “link til kundeservice-siden”.
Databeskyttelse
Hvordan opbevares mine personoplysninger sikkert og hvor længe?
Behandlingen af personoplysninger for personer i EU reguleres af “link til GDPR-side” (General Data Protection Regulation), NissanConnect Services-app og al databrug i relation dertil overholder “link til GDPR-side” regulativerne.
Min smartphone er blevet stjålet. Hvordan sikrer jeg, at mine personoplysninger er beskyttede?
Hvis din smartphone bliver stjålet, bedes du kontakte kundeservice.
De vil hjælpe dig med at fjerne koblingen mellem din bil og din konto. Oplysninger om din bil vil derefter ikke være tilgængelige.
Hvordan kan jeg sikre, at mine oplysninger er beskyttede, hvis jeg sælger min bil?
Når du sælger din bil, bedes du deaktivere tjenesterne og fjerne koblingen mellem din bil og din konto for at fjerne al data og give den nye ejer mulighed for at tilføje bilen til deres konto. Alle oplysninger om din bil vil så blive fjernet.
Den nye ejer skal tilføje bilen til deres konto og vil ikke finde nogen oplysninger om dine tidligere ture.
Hvordan sletter jeg alle personlige oplysninger gemt i min bil?
Du kan slette alle oplysninger om din bil og tidligere ture ved at klikke på din profil og derpå vælge din bil under sektionen “Køretøjsdata”. Klik derefter på “Slet køretøjsdata” for at fjerne alle gemte oplysninger.
Hvor kan jeg finde og læse de generelle vilkår og betingelser samt fortrolighedspolitikken?
Du kan vælge at læse Brugsvilkårene direkte i din app under dit profil-afsnit. Du kan også downloade dem fra Nissans hjemmeside “link til NissanConnect Services-siden”.
Hvordan sletter jeg alle personlige oplysninger gemt i min bil?
Du kan slette alle dine personlige oplysninger, herunder tidligere ture, ved at klikke på din profil og derpå vælge din bil under sektionen “Køretøjsdata”.
Du kan også nulstille systemet til fabriksindstillingerne gennem:
- Indstillinger >
- NissanConnect Services >
- Nulstil alle NissanConnect Services Indstillinger til standard.
Hvad sker der, hvis jeg afviser popop-beskeden om fortrolighed (som dukker op, når jeg starter min bil)?
Hvis du afviser, aktiveres privat tilstand automatisk. Det betyder, at ingen data fra din bil deles med din NissanConnect Services-app.
Det giver begrænset eller ingen adgang til bilens data (position, kontrolfunktioner m.m.).
Sikkerhed
Hvorfor accepteres min adgangskode ikke?
Sørg for, at du ikke har skrevet din adgangskode forkert eller ved en fejl har brugt store/små bogstaver.
Hvis fejlen fortsætter, kan du nulstille din adgangskode ved at klikke på “Glemt adgangskode”-linket i din NissanConnect Services-app.
Jeg har glemt min 4-cifrede PIN-kode. Hvad kan jeg gøre?
Hvis du har glemt din 4-cifrede PIN, bedes du trykke på “Kan ikke finde min sikkerhedskode”-teksten direkte i din app.
Du vil blive vejledt til at indstille en ny kode. Sørg for, at du har adgang til din bil, når du gør disse ting.
Kan andre få adgang til oplysningerne, der er gemt i min app?
Nej, oplysningerne, der ligger gemt på din konto, er private. Hvis du mistænker, at nogen har adgang til din app, bedes du ændre adgangskoden ved at følge fremgangsmåden i appen.
Skal jeg indtaste min adgangskode hver gang jeg logger på?
Du behøver ikke at indtaste din adgangskode hver gang du logger på. Når du først har indtastet din adgangskode, vil appen huske den.
Hvad er den 4-cifrede PIN-kode?
En 4-cifret PIN er en nøgle, der skal beskytte din bil yderligere mod potentielt misbrug. Den vil eksempelvis forebygge, at nogen med adgang til din telefon låser din bil op på dine vegne.
Appen vil bede om den 4-cifrede PIN, hver gang nogen ønsker at låse eller åbne din bil.
Hvordan blokerer jeg appen, hvis min telefon er forsvundet eller stjålet?
Hvis din smartphone er stjålet, bedes du vælge Privat tilstand i din bil ved at:
- Hver gang bilen startes, vil bilen bede føreren om at tillade deling af data. Afvis blot deling af data, og dine data vil ikke blive delt med din NissanConnect Services-app.
- Du kan også når som helst stoppe deling af data på dit system til oplysning og underholdning ved at gå til:
- Indstillinger >
- NissanConnect Services >
- Privat tilstand>
- Tænd privat tilstand.
Afvist Privat tilstand vil forhindre din NissanConnect-app i at modtage data.
Kontakt derpå kundeservice på +45 7014 0147. De vil hjælpe dig med at fjerne koblingen mellem din bil og din konto.
Andre brugere
Kan jeg koble NissanConnect Services-appen til en bil, jeg ikke ejer?
For at knytte din app til en bil skal du have nøglen til den og sidde inde i bilen.
Du kan derpå fuldføre parringen. Bed venligst bilens ejer om samtykke.
Kan NissanConnect-appen bruges sammen med mere end en bil?
Ja, du kan tilføje et ubegrænset antal biler til din NissanConnect Services-app.
Du kan tilføje flere biler ved at klikke i øverste venstre side af skærmen på din nuværende bils navn (“JUKE”,”LEAF”, osv.) og derefter på “Tilføj bil”.
Kan jeg dele adgangen til NissanConnect Services-appen med venner og familie?
Din bil er koblet til en e-mailadresse og kan ikke kobles til andre konti.
Sørg for, at kun du har adgang til kontoen.
Stemmegenkendelse
Kan jeg bruge min telefons talegenkendelse direkte i bilen?
Ja, du skal bare aktivere Siri eller Google Assistant på din telefon.
Sørg for, at disse er aktiverede i din telefons indstillinger. Du skal trykke og holde stemmestyrings-knappen på dit rat nede for at aktivere det.
Hvordan bruges funktionen stemmegenkendelse?
For at aktivere stemmegenkendelse trykkes kort på knappen på dit rat.
Når du har trykket på knappen, vil systemet foreslå dig, hvordan du siger din anmodning højt for de bedste resultater.
For rutevejledning bruges gadens navn sammen med byens navn for de bedste resultater. Eksempel: ‘Kør til Amaliegade 1, København’.
For interessepunkter skal du sige byens navn i dine kommandoer for at få de bedste resultater. Eksempel: ‘Find Musikhuset i Aarhus’.
OPKOBLING
Apple CarPlay
Apple CarPlay virker ikke. Hvad kan jeg gøre?
Hvis Apple CarPlay ikke virker, skal du sørge for at:
- Bruge et godkendt, kompatibelt kabel.
- Aktivere Siri fra indstillingerne i din iPhone.
- Acceptere popop-beskeden, når du slutter din iPhone til USB.
- Sørge for, at det kabel, du bruger, er rent.
- Sørge for, at dit telefoncover, hvis du har et, lader dig sætte stikket helt i.
- Sørge for, at din lade-indgang er ren, og at der ikke er støv, som forhindrer dit kabel i at blive sat i.
Hvordan aktiverer jeg Apple CarPlay i min bil?
Når du første gang tilslutter din telefon til din bil, uden at køre, vil du få en popop-besked. Du vil så blive spurgt, om du ønsker at forbinde til din bil.
Lydstyrkeknapperne på rattet ser ikke ud til at virke i samspil med telefonen. Hvordan retter jeg op på det?
Rattets retningsknapper kan ikke styre din iPhone. Når du spejler skærmen fra din smartphone til en i dit system, kan du navigere i din app og menu ved berøring, ligesom på din telefon.
Mens jeg bruger Apple CarPlay, taber den hele tiden forbindelsen – hvad skal jeg gøre?
Tjek venligst USB-kablet og sørg for, at det er kompatibelt og rent – det kan påvirke forbindelsen til Apple CarPlay.
Sørg for, at du bruger producentens originale kabel.
Skal Siri være aktiveret for at bruge Apple CarPlay?
Ja, for at bruge alle Apple CarPlays funktioner, kan det være nødvendigt at aktivere Siri i indstillingerne på din iOS-enhed. Dette bør dog ske automatisk, når du forbindelser til Apple CarPlay.
Jeg har forbundet min telefon med Apple CarPlay-funktionen, men jeg kan ikke se alle mine apps på skærmen. Nogle af mine apps mangler.
Ikke alle apps er kompatible med Apple CarPlay. Din bil vil kun vise dem, der er kompatible med Apple CarPlay. Du kan se alle Apple CarPlay-kompatible apps med dette.
Kan jeg selv vælge og vrage mellem hvilke funktioner fra min telefon, der skal vises og bruges i bilen?
Din bil vil vise alle Apple CarPlay-kompatible apps. Du kan vælge mellem de viste og bruge dem alt efter dine behov.
Du kan ikke begrænse listen af apps, der vises på dine skærme. De vil alle sammen blive vist.
Kan jeg bruge Siri direkte fra min bil?
Ja, du skal bare aktivere Siri i indstillingerne på din telefon. Hold derpå stemmestyrings-knappen i din bil nede.
Hvordan aktiverer jeg Siri?
For at aktivere Siri i din bil med CarPlay skal du trykke og holde stemmestyrings-knappen på dit rat nede.
Android Auto
Kan jeg bruge Apple Carplay fra min Android-telefon?
Apple CarPlay er ikke kompatibelt med andre end iOS-enheder.
Android Auto virker ikke; hvad kan jeg gøre?
Hvis dit Android Auto ikke kører, bedes du forsøge en af løsningerne herunder:
- Sørge for, at du har downloadet Android Auto-appen fra app store, hvis din Android-version er Android 9 eller ældre. Hvis du har opdateret en ældre Android til version 10, skal du også downloade Android Auto-appen.
- Bruge et officielt kabel, som er kompatibelt med din smartphone.
- Sørge for, at det kabel, du bruger, er rent.
- Sørge for, at dit telefoncover, hvis du har et, lader dig sætte stikket helt i.
- Sørge for, at din lade-indgang er ren, og at der ikke er støv, som forhindrer dit kabel i at blive sat i.
Hvordan ved jeg, om min telefon er kompatibel?
For at kontrollere om din telefon er kompatibel, bedes du besøge Android Autos hjemmeside, som findes her “link til android-info”.
Mens jeg bruger Android Auto, taber den hele tiden forbindelsen – hvad skal jeg gøre?
Tjek venligst USB-kablet og sørg for, at det er kompatibelt og rent – det kan påvirke forbindelsen til Android Auto.
Sørg for, at du bruger producentens originale kabel.
Kan jeg bruge Android Auto uden et USB-kabel?
Du kan ikke bruge Android Auto uden et USB-kabel. Nissan anbefaler brug af producentens originale kabel.
Du skal slutte din smartphone til bilen og sørge for, at du har Android Auto-appen installeret på din telefon, hvis din telefon er Android 9 eller ældre. Android Auto-appen finder du i Google Play.
Jeg har forbundet min telefon med Android Auto-funktionen, men jeg kan ikke se alle mine apps på skærmen. Nogle af mine apps mangler.
Ikke alle apps er kompatible med Android Auto. Din bil vil kun vise dem, der er kompatible med Android Auto. Du kan se alle Android Auto-kompatible apps med dette “link til android-info”.
Kan jeg selv vælge og vrage mellem hvilke funktioner fra min telefon, der skal vises og bruges i bilen?
Din bil vil vise alle Android Auto-kompatible apps. Du kan vælge mellem de viste og bruge dem alt efter dine behov. Du kan ikke begrænse listen af apps, der vises på dine skærme. De vil alle sammen blive vist.
Kan jeg bruge Google Assistant direkte i bilen?
Ja, du skal bare aktivere Google Assistant under dine indstillinger og derpå holde stemmestyrings-knappen i din bil nede.
Hvordan aktiverer jeg Google Assistant?
For at aktivere Google Assistant i din bil med Android Auto skal du bare trykke og holde stemmestyrings-knappen på dit rat nede.
SIKKERHED OG BILENS SUNDHED
Assistance ved nedbrud
Hvad er Assistance ved nedbrud?
Med Assistance ved nedbrud kan du kontakte din regionale bugserings- og autohjælpsservice i tilfælde af nedbrud. Du finder den ved at gå til:
- Info >
- Nissan Connect Services >
- Ring til Nissan Assistance eller i biler med navigations-skærm kan du trykke på headset-ikonet på skærmen med kort.
Smarte advarsler
Hvad er “Smarte advarsler”?
Med den overvågende advarsels-tjeneste kan du indstille alarmer, så du bliver underrettet, hvis bestemte forhold bliver brudt. Der er tre typer advarsler:
- Fart-advarsel: Underretter dig, når en fartgrænse bliver brudt. (Du kan indstille op til 3 fart-advarsler ad gangen.)
- Tids-advarsel (spærretid): Underretter dig, hvis din bil bliver kørt uden for en tilladt tidszone. (Du kan indstille 1 tids-advarsel ad gangen.)
- Zone-advarsel: Underretter dig, hvis din bil kører ud af eller ind i et angivet område. (Du kan indstille op til 3 zone-advarsler ad gangen.)
Hvad er zone-advarsel?
Med funktionen “Zone-advarsel” kan du indstille en advarsel for geografiske begrænsninger. Du kan definere et geografisk område i din NissanConnect Services-app. Du kan vælge at modtage advarsler når som helst:
- Din bil forlader området.
eller
- Din bil kører ind i området.
Hvad er Fart-advarsel?
Med funktionen “Fart-advarsel” inde i fanen for overvågende advarsler kan du indstille op til tre fartgrænser. Når din bil overstiger disse fartgrænser, vil du modtage en advarselsbesked på din smartphone.
Vil advarslen (tid, fart osv.) aktivere ændringer i bilen og/eller i kørestilen?
Advarslerne ændrer intet fysisk på bilen.
Når en grænse er brudt, vil en advarsel blive sendt til både bilens system til oplysning og underholdning og til NissanConnect Services-appen.
Kan jeg indstille flere overvågninger?
- Fart-advarsel: Du kan indstille op til 3 fart-advarsler ad gangen.
- Tids-advarsel (spærretid): Du kan indstille 1 spærretid ad gangen.
- Zone-advarsel: Du kan indstille op til 3 zone-advarsler ad gangen.
Hvad er tids-advarsel (spærretid)?
Med funktionen “Tids-advarsel” kan du angive en tidsramme, inden for hvilken din bil må køre.
Hvis din bil kører uden for denne tid, vil du få en advarsel gennem din NissanConnect Services-app og også på skærmen i dit system, som oplyser dig om den indstillede tid.
Hvordan deaktiverer jeg advarslen?
Du har adgang til alle dine advarsler gennem startsiden i din app.
Du vil se listen med alle aktive advarsler.
Du kan enten vælge at deaktivere advarslen midlertidigt eller permanent slette advarslen.
Hvor længe tager det, før den er aktiv i min bil?
Advarslerne aktiveres, næste gang du tænder din bil.
Hvordan indstiller jeg advarslen inde i appen?
Du kan indstille en advarsel ved at åbne din NissanConnect-app og vælge:
- Overvågning >
- Tilføj overvågning >
- Tilføj advarsel >
- Tilføj navn og ikon >
- Gem.
BEKVEMMELIGHED & KOMFORT
Fjernbetjent horn og lys
Hvordan virker fjernbetjent horn og lys?
“Fjernbetjent horn og lys”-funktionen udløser og aktiverer hornet og lygterne på din bil. Din bil skal være låst og i et område med god dækning for at sikre, at den modtager kommandoen.
Virker fjernbetjent horn og lys, mens jeg kører?
“Fjernbetjent horn og lys” virker ikke under kørsel.
Kan horn og lys også aktiveres individuelt?
Med funktionen “Fjernbetjent horn og lys” kan du:
- Aktivere lygte-funktionen særskilt.
- Aktivere horn og lygter sammen.
Du kan ikke aktivere hornet alene.
Hvor længe tager det, før fjernbetjent horn og lys aktiveres?
Vær opmærksom på, at for at denne funktion skal virke, må tændingen være slukket (dette ses ved at alle lys inde i bilen er slukket), og bilen skal være låst.
Når du er sikker på, at bilen er i dvale, bør “fjernbetjent horn og lys” aktiveres inden for kort tid. Sørg for, at din bil står i et område med godt signal, for at funktionen virker optimalt.
Fjernbetjent dør
Hvordan virker tjenesten Fjernbetjent dør?
Med denne funktion kan du låse din bil og åbne den, såvel som give dig en status på, om din bil er låst eller åben.
Hvorfor får jeg en fejl, når jeg prøver at låse eller åbne min bil?
Din bil kan være et sted med dårlig dækning. Sørg for, at din bil står i et område med godt signal, for at funktionen virker optimalt.
Hvor langt kan jeg være fra min bil og bruge Fjernbetjent dør-funktionen?
Du kan bruge funktionen “Fjernbetjent dør” alle steder fra. Sørg for, at din bil har godt signal, for at funktionen virker optimalt.
Hvor længe tager det, før mine døre er låst?
Funktionen “Lås/åbn dør” bør virke inden for kort tid. Sørg for, at din bil står i et område med godt signal, for at funktionen virker optimalt.
Fjernbetjent klimaanlæg
Kan jeg bruge Fjernbetjent Klimaanlæg i min bil?
Denne funktion findes kun i elbiler (fx LEAF).
Hvordan virker Fjernbetjent Klimaanlæg?
Med funktionen “Fjernbetjent Klimaanlæg” kan du forvarme eller afkøle din bil på forhånd.
Hvor lang tid tager det?
Funktionen “Fjernbetjent Klimaanlæg” bør virke inden for kort tid. Sørg for, at din bil står i et område med godt signal, for at funktionen virker optimalt.
Hvad er den maksimale afstand for at kunne bruge Fjernbetjent Klimaanlæg?
Du kan bruge funktionen “Fjernbetjent Klimaanlæg” alle steder fra. Sørg for, at din bil har godt signal, for at funktionen virker optimalt.
Hvorfor får jeg en fejl, når jeg bruger fjernbetjent temperaturstyring?
Din bil kan være et sted med dårlig dækning. Sørg for, at din bil står i et område med godt signal, for at funktionen virker optimalt.
Sørg også for, at din bil ikke er i brug i øjeblikket, da du kun kan bruge funktionen, når din bil er parkeret.
OPLADNING
BATTERI-STYRING
Hvad er batteri-styring?
Med “Batteri-styring” får du adgang til din batteri-status og kan online starte opladning af din Nissan-elbil.
Sørg for, at din elbil er kompatibel med NissanConnect-navigationssystemet med NissanConnect Services.
OPLEV NISSANS BILER
UDSTYRET MED NISSANCONNECT SERVICES
OPLEV NISSANS BILER
UDSTYRET MED NISSANCONNECT SERVICES


