NISMO Performance
Hvad er NISMO?
Navnet siger alt
NISMO er indbegrebet af ultimativ Nissan-performance, inspireret af det mest skånselsløse testområde - racerbanen. En gruppe af de bedste ingeniører og testkørere, som har arbejdet, kørt og vundet alt, tager udvalgte Nissan-køretøjer og skaber NISMO-racerbiler, som tilbyder en unik spændende og autentisk oplevelse. Navnet kommer fra NISsan MOtorsport, så du kan ikke forvente mindre end det.
Vores NISMO-racerbiler
GT-R NISMO
370Z NISMO
Ultimativ Nissan-performance, hver dag
Fra racerbanen til din indkørsel
Lige så passionerede, som vi er omkring performance, lige så dedikerede er vi til ideen om, at glæden ved at eje og køre en NISMO er noget, der skal være tilgængeligt for enhver entusiast. Så vi er glade for at kunne tilbyde en lang række køretøjer, hvor alt fra forbedret aerodynamik, konkurrenceklar affjedring til løbsinspirerede kabiner giver dig både racerbane-inspireret performance, og en racerbil, hvor du føler dig komfortabel på din daglige køretur til arbejde.
Design styret af funktion
Aerodynamisk alkymi
En NISMO-bil ser ud, som den gør, af én enkelt grund - ren funktion. Omhyggeligt design ned til den mindste millimeter har skabt en form med massiv downforce, så du kan holde dig på vejen. Detaljer såsom en diffuser og spoiler bagpå samt sidekarme reducerer luftmodstanden, så du skærer gennem luften. At bilen samtidig ser så godt ud, er bare toppen af kransekagen.
Adrenalin på flaske
Racetestet teknologi
Træd på speederen, og mærk, hvordan racetestet teknologi gør hver turen gennem gearene mindeværdige med hurtig respons, stærkt lavt drejningsmoment, et bredt effektområde og det unikke brøl fra udstødningen.
Styring, som gør hvert sving til en begivenhed
Intimt forbundet til vejen
Du kan mærke det gennem rattet, sæderne og pedalerne. Konkurrenceklar affjedring kan omfatte forbedringer såsom stivere fjedre, karosseridæmpere og chassis-forstærkninger, som giver en fantastisk styring og præcision. Din NISMO reagerer på dine kommandoer, som om den læste dine tanker.
Gribende performance
Berøringspunktet mellem bilen og vejen
Kør ind i et sving, og styringen fortæller dig alt, du har brug for at vide. Træd på bremserne, og mærk en kontrol, som lader dig balancere chassiset perfekt og giver præcis styring. Hundredvis af dæk-, bremse- og fælgkombinationer er testet på racerbanen og vejen for at finde det rigtige match til chassiset, så du er klar køreturen.
En fører-fokuseret kabine
Ergonomi inspireret af racerbanen
Grundigt polstrede sportssæder holder dig på plads, når du drejer. Alcantara®-tekstil forbedrer dit greb på rattet. Inspireret af rallykørsel og drifting er der endda en rød signatur øverst på rattet, så du ved, hvor “klokken 12” er. Bil og fører bliver ét i en NISMO-kabine.
En arv af innovation
En historie om udholdenhed
Nissan’s racerarv begyndte for mere end 80 år siden og fortsætter den dag i dag. Det er en fantastisk historie om beslutsomhed, modgang og passion for sporten. Her er nogle af højdepunkterne.
Konkurrencen begynder, innovationen accelererer
Tamagawa speedway
Lidenskaben for motorsport er åbenlys her i virksomhedens blot andet år. På en 1200 m oval racerbane nær Tokyo anvender Datsun - det oprindelige mærke fra Nissan, som senere blev officielt kendt som Nissan –NL75 racerens nye DOHC turboopladede motor for at konkurrere mod andre, langt større, udenlandske biler, og derved begynder legenden om en “Giant Killer”. Det begynder også traditionen med at lære fra racerløb, og anvende det i personbiler.
Gennemførte en 19 dage lang udfordring, som andre ikke kunne klare
Australian Rally
Nissan styrker sit ry for holdbarhed ved at slutte som nummer et i sin klasse i “The World’s Cruelest Rally” på det australske kontinent ved at kæmpe med dårlige veje, oversvømmelser og ekstreme temperaturer. Ved rattet sad Yasuharu Nanba, som senere bliver den første præsident for NISMO. Halvdelen af de tilmeldte kørere afsluttede ikke den 16.600 km lange rute - der blev bedømt som for vanskelig og aldrig blev brugt igen.
Skyline overhaler Porschen og inspirerer en generation
Chok hos Suzuka
Performance i verdensklasse. Skyline GT får pole-position ved kvalifikationen til 1964 JAPAN Grand Prix, og overhaler derefter en Porsche 904 Carrera GTS og tager føringen i Japan Grand Prix. Det er ikke kun Porsche, som er overrasket, og det bliver et af højdepunkterne for motorsport og Japan.
Nyt kontinent - nye rekorder
240Z i USA.
I 1970 var 240Z favoritten blandt private racerkørere, og den indledte en tradition med at samle på titler i SCCA C Production. Z vinder C Production National Championships i 1970 og 1971. Z-legenden fortsætter med en førsteplads til 350Z i Touring 3 racerløbet ved 2016 SCCA National Championships, hvilket markerer Nissan’s SCCA Runoff-titel nummer 100 - den første bilproducent i SCCA’s historie, som har nået denne fantastiske milepæl.
Kongen vender tilbage
GT-R genkomst
GT-R vender eftertrykkeligt tilbage til motorsporten i 1989 og fejer alle konkurrenterne af banen og vinder sit første løb i 1990. Den bliver en af de mest dominerende racerbiler nogensinde i All-Japan Touring Car Championships med en enestående række af 29 sejre i træk frem til 1993. Den bliver et verdenskendt fænomen, og vinder 1991 Spa Francorchamps 24 hours. I Australien vinder GT-R titlen i 1991 og 1992, og får tilnavnet “Godzilla”.
Klarere nye udfordringer
Gruppe C-succes
Nissan’s Gruppe C-bil deltager i Gruppe C i Japan fra 1984 og opnår imponerende resultater, inklusive tre sejre i 1990 - 1992. Efter at teamet designer deres eget chassis i 1991, bliver kørerne Masahiro Hasemi, Kazuyoshi Hoshino og Toshio Suzuki verdenskendte med en sejr i det prestigefyldte 1992 24 Hours of Daytona med R91CP’en.
På podiet
24 Hours of Le Mans
Med et Le Mans-program, som begyndte i 1986, deltager den NISMO-udviklede Nissan R390 GT1 fra 1998 i verdens hårdeste og mest legendariske udholdenhedsløb. Det bliver første gang, et japansk team står på podiet i Le Mans med en tredjeplads i GT1-klassen. Derudover kørte 4 af øverste 10 placeringer i GT1 Nissan-biler.
Fairlady Z GT500 kører til sejr i dens debutår
2004 All Japan GT Championship
Efterfølgeren til Skyline GT-R R34, Fairlady Z viste hurtigt, at den var konkurrencedygtig ved at vinde sit første løb. Satoshi Motoyama og Richard Lyons kørte den frem til sejr. Fairlady Z vandt derefter Round 6, som kulminerede i at Nissan sikrede sig sæsonens teamsejr, og Motoyama og Lyons fik kørernes krone.
Motorsport
Racer altid fremad
GLOBAL MOTORSPORT
Få en oversigt over, hvor vi kører løb, vores biler, og hvad folk taler om.
NISMO NYHEDER
Få de seneste nyheder om Nissan-motorsport.
NISMO TV
Se de nyeste NISMO-oplysninger fra testkørsel til racerløb.
NISMO-community
Spis, sov og indånd NISMO
Et sted til at dele, nyde og opleve. Velkommen til hjemstedet for de mest passionerede entusiaster i verden.
NISMO Driving Academy
Accelerer din performance
Den perfekte måde at lære at kende dine og din NISMO’s grænser på, og forbedre dine kørefærdigheder i et sikkert miljø.
NISMO GT Academy
Brug dine færdigheder fra Gran Turismo’s virtuelle verden på PlayStation® til en fantastisk virkelig oplevelse i et af de mest unikke programmer inden for motorsport.
NISMO-racerbiler
NISMO MERCHANDISE
Vis din stolthed over NISMO med denne unikke kollektion af performance-inspireret merchandise.