Hvad er NissanConnect?

NissanConnect er Nissans løsning til forbundne tjenester. Den bruger førerens mobiltelefon til at oprette forbindelse cloud-tjenester, der forbedrer førerens køreoplevelse og er med til at formindske risikoen for at blive distraheret.
NissanConnect og NissanConnect med Navigation omfatter en lang række forbundne tjenester, inklusive oplysninger i realtid om trafik og vejr, musik, håndfrie beskeder og cloud-baseret søgning efter interessepunkter.

I hvilke lande fås NissanConnect?

NissanConnect er tilgængeligt i følgende lande: Østrig, Belgien, Danmark, Finland, Frankrig, Tyskland, Irland, Italien, Luxembourg, Holland, Norge, Polen, Portugal, Den Russiske Føderation, Spanien, Sverige, Schweiz, Storbritannien.

Hvilke telefoner er kompatible med min NissanConnect-hovedenhed?

Håndfri Bluetooth, lydstreaming via Bluetooth, interessepunkter fra Google™ og Google™ Send-to-Car og andre tjenester kræver bare en Bluetooth-kompatibel* telefon. Se bluetoothforbindelsesguiden.

Hvor kan jeg tilmelde mig NissanConnect?

Du kan tilmelde dig NissanConnect via You+Nissan-webstedet eller direkte på selve NissanConnect-portalen.

Kræver NissanConnect et abonnement?

Nogle NissanConnect-tjenester kan kræve et abonnement samt ejerens samtykke ved aktiveringen.

Hvor meget koster NissanConnect? Hvornår udløber de?

Interessepunkter fra Google™ og Google™ Send-to-Car er gratis i de første tre års ejerskab, men kræver derefter et abonnement. Tilvalgstjenester kræver et abonnement efter forsøgsperioden er overstået. Priserne findes på siden Abonnement.
Der gælder evt. standardpriser for SMS, taletid, roaminggebyrer og/eller opstår dataforbrug ved fjernbrug af disse tjenester med en kompatibel telefon. Nogle funktioner afhænger af applikationer fra tredjepart og ikke-affilierede tjenesteudbydere.
Sådanne applikationer kan ændres/annulleres eller kræver et betalt abonnement for udførelse af tjenesten. Interessepunkter fra Google™ og Google™ Send-to-Car kræver evt. et abonnement samt ejerens samtykke til aktivering. Hvis en tjenesteudbyder annullerer/begrænser en tjeneste, kan tjenesten suspenderes eller annulleres uden varsel, eller uden at Nissan eller vores agenter kan holdes ansvarlige. Nissan er ikke ansvarlig for udskiftning eller opgradering af udstyr eller andre relaterede omkostninger, som kan være nødvendige pga. ændringer for fortsat at kunne anvende tjenesten.

Er der garanti på disse tjenester?

NissanConnect-hardwaren er dækket af din Nissan-køretøjsgaranti.

Hvad er tilgængeligt via NissanConnect-webstedet?

På NissanConnect-webstedet kan du abonnere eller forny dine tjenester og gennemse dine transaktioner og kontooplysninger. Det viser også vilkår og betingelser af tjenesterne og vores fortrolighedspolitik.


Hvorfor skal jeg tilmelde mig på You+Nissan-webstedet?

You+Nissan-webstedet website giver praktisk adgang til NissanConnect-portalen samt en række tjenester og funktioner forbundet med Nissan-ejerskab.

Hvordan tilmelder jeg min bil til NissanConnect Google™-tjenester?

Når bilen er registreret på NissanConnect-portalen, skal du acceptere de gældende vilkår og betingelser og få dit NissanConnect bruger-id og adgangskoden for at få instruktioner om aktivering i bilen.

Hvad er NissanConnect bruger-id og adgangskode?

Det er brugeroplysninger, der bruges til autentificering af køretøjet hos NissanConnect for at få adgang til Google™-tjenester.

Jeg har indtastet mit NissanConnect bruger-id/min adgangskode, men enheden kan ikke registreres.

Sørg for, at telefonen er parret og ikke sat på højttaler, og prøv igen. NissanConnect bruger-id/adgangskode er måske indtastet forkert. Prøv igen.

Jeg har indtastet NissanConnect-id/adgangskode, men jeg får vist fejlbeskeden "brugernavn og adgangskode kan ikke længere bruges". Hvad gør jeg?

NissanConnect bruger-id/adgangskode er måske indtastet på flere køretøjer, og kontoen er blevet spærret. Ring venligst til Nissan kundeservice for at løse problemet.

Jeg har indtastet NissanConnect-id/adgangskode, men jeg får vist fejlbeskeden "bilen bruges af en anden bruger". Hvad gør jeg?

Hvis du prøver at aktivere end tidligere aktiveret radio, f.eks. en brugt bil eller en radio, der tidligere er blevet aktiveret af en anden bruger. Ring venligst til Nissan kundeservice for at løse problemet.

Jeg får vist fejlbeskeden "dataforbindelse kunne ikke oprettes". Hvad gør jeg?

Din bil kan ikke finde en parret telefon. Sørg for, at Bluetooth er aktiveret både på telefonen og bilen, og at de to er blevet parret. Se vejledning til din telefon eller hovedenheden for yderligere instruktioner.

Hvilken teknologi bruger NissanConnect til at understøtte dataforbindelser på mit mobilabonnement på tale?

Data-over-stemme (DoV) teknologi gør det muligt for NissanConnect at levere Google™-tjenester.

Bruger NissanConnect minutter på mit mobilabonnement på tale?

NissanConnect bruger et par minutter pr. tjenesteanmodning på at levere data over stemme.

Skal jeg have en SMS-pakke på min mobiltelefon?

Med den håndfri sms-assistent kan du lytte til og svare på SMS'er, der modtages på din "Message Access Protocol" (MAP)-kompatible mobiltelefon. Standardpriser for SMS gælder.

Kræver NissanConnect en datapakke?

Nej, ingen af tjenesterne kræver en datapakke.

Hvorfor skal jeg indtaste mit land for at tilmelde mig til at se interessepunkter fra Google™ og Google™ Send-to-Car-tjenester?

NissanConnect leverer lokale tjenester og bruger et nationalt nummer for at formindske dine forbindelsesgebyrer. Indtastning af det forkerte land kan resultere i mobile roaminggebyrer.

Skal jeg have en PayPal®-konto for at købe eller forny mine interessepunkter fra Google™ og Google™ Send-to-Car-tjenester?

Nej, du kan også betale dit abonnement med et kreditkort som PayPal-gæst.

Jeg har tilmeldt mig, men interessepunkter fra Google™ og Google™ Send-to-Car-tjenester er ikke tilgængelige. Hvad gør jeg?

Dette kan skyldes netværksproblemer. Kontakt Nissan kundeservice, hvis problemet fortsætter.

Hvorfor understøttes tjenester ikke der, hvor jeg befinder mig?

Ikke alle tjenester er tilgængelige på alle steder.

Mine tjenester er blevet deaktiveret. Hvad gør jeg?

Tjek, at dit abonnement stadigvæk er aktivt. Du skal evt. forny din tjeneste for at genaktivere din adgang.

Jeg kan ikke sende interessepunkter til min bil via Google Maps. Hvad gør jeg?

Dette kan skyldes netværksproblemer. Kontakt Nissan kundeservice, hvis problemet fortsætter.

Kan jeg foretage flere tjenesteanmodninger om interessepunkter fra Google™ på samme tid?

NissanConnect tillader kun én tjeneste ad gangen.

Vil et telefonopkald afbryde min tjenesteanmodning?

Ja, et indkommende eller udgående opkald vil afbryde dine tjenesteanmodninger om interessepunkter fra Google™ og Google™ Send-to-Car. Hvis der kommer et opkald via din bils håndfri Bluetooth-system, slås lyden fra på bilens lydsystem (Pandora, osv.) under opkaldet.

Er der en grænse for, hvor mange gange jeg kan bruge tjenesten?

Nej, ikke på nuværende tidspunkt.

Kan jeg bruge mine NissanConnect-brugeroplysninger i en vens bil eller en lejebil?

Nej, dine brugeroplysninger er kun til brug i din bil.

Jeg har solgt min bil. Hvad gør jeg?

Da tjenester er bundet til bilen, anbefaler vi, at du fjerner bilen fra både You+Nissan og NissanConnect-portalen.

Hvordan kontakter jeg Nissan for yderligere assistance?

Ved at gå tilbage til din ejerportal og vælge muligheden for kundeassistance der.